|
|
Návrh inovačného programu pre jedincov s dvojitým senzorickým poškodením
|
Druh adresy (o koho ide):
|
príručka |
Jazyk:
|
SK |
Autor:
|
Goetz Lori, Guess Doug, Stremel-Campbell Kathleen |
Vydavateľ:
|
Perkinsonova škola pre nevidiacich |
Podtitul:
|
Konvenčné gestá pre rodiaci sa jazyk u žiakov s poškodeniami zmyslov |
Zhrnutie:
|
V príručke sú diskutované komunikačné stratégie pre žiakov so senzorickými poškodeniami. |
Rok:
|
1996 |
Štát:
|
Slovensko |
Dátum publikovania:
|
00//0000 |
Strany:
|
32 |
Zdroj:
|
Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska Bratislava |
Text:
|
Príručka podáva analýzu základov komunikácie spolu s praktickými návodmi pre aplikáciu týchto poznatkov pre žiakov s duálnymi senzorickými poškodeniami. V súčasnosti existuje vážna priepasť medzi úrovňou poznatkov šíriacich sa v akademickej a výskumnej obci a praktickými postupmi, ktoré sa aplikujú v triedach a klinikách. Výučbové programy, ktoré pripravujú učiteľov pre žiakov s vážnymi komunikačnými poškodeniami by v súlade so súčasnými poznatkami mali poskytovať kompletný základ v oblasti základných procesov komunikačného vývinu. Keďže komunikácia je veľmi zložitá zručnosť a uvažovaná populácia sa vyznačuje veľmi rozdielnymi kognitívnymi, senzorickými a motorickými zručnosťami, prístup k nej musí byť vysoko individualizovaný. Len dokonalé pochopenie základných komunikačných procesov umožní vychovávateľovi vhodným spôsobom prispôsobiť formu, funkcie a obsah pre jednotlivých žiakov. |
Poznámka:
|
Interný materiál Únie nevidiacich a slabozrakých Slovenska Bratislava. |
Kľúčové slová:
|
Komunikácia, formy expresívnej komunikácie, funkcie expresívnej komunikácie, obsah, rozvoj receptívnej komunikácie, dyadická interakcia, kontext, tréning, spôsoby, elektronická technológia, intervenčné techniky, senzorické poškodenie, program, inovácia. (t) |
|
|
|