Mozog spočíva v tichej temnote
|
Druh adresy (o koho ide):
|
príručka |
Jazyk:
|
SK |
Autor:
|
Smith Frank |
Vydavateľ:
|
Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska |
Zhrnutie:
|
Cieľom materiálu je preskúmať filozofiu a praktické prístupy, ktoré budú prispievať k rozvoju uceleného programu pre nevidiace - "pojmovo zmätené" deti. |
Rok:
|
1994 |
Dátum publikovania:
|
00//0000 |
Strany:
|
38 |
Zdroj:
|
Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska |
Text:
|
Text sa zameriava na využitie nových prístupov v práci s nevidiacimi deťmi. Autor vychádza z teórie, že hlavným problémom takto postihnutých detí je ich neschopnosť konštruovať obraz reality, neschopnosť absorbovať a spracovať stimuly, ktoré prichádzajú do ich zmyslovej sústavy. Výsledkom je zmätenie pojmov, ktoré im zabraňuje vytvoriť zmysluplný komunikačný systém. Autor zároveň hľadá východiská z tohto stavu, ponúka riešenia, pričom čerpal z prác Van Dijka, McInnesa, Rogowej, Harrisona a iných. |
Poznámka:
|
Materiál je určený pre vnútornú potrebu ÚNSS. |
Kľúčové slová:
|
zrakovo postihnutí, nevidiaci, deti,zmätenie pojmov, komunikačný systém, izolácia, pojmová štruktúra, dedičná nevidomosť, rodičia, lekaá, ošetrovateľ, techniky prístupu k zmyslovo zmäteným, proces učenia, skúsenosť a význam, obraz vlastného tela, neschopnosť predvídať, integrácia zmyslov, aktívne stretnutia, skreslené informácie, diagnostikovanie, mozog, skúsenosť pomocníka, zostavenie programu, príťažlivé prostredie, jazyk tela, vnímanie zmeny, úloha interventa, efekt dôvery, responzívne prostredie |
|