ReHis - Literatúra
rehis logo
Akcia: Rozšírené hľadanie Výsledok predchádzajúceho hľadania Všetky záznamy Tlačiť Pomocník

Návrh inovačného programu pre jedincov s dvojitým senzorickým poškodením

Druh adresy (o koho ide):

príručka

Jazyk:

SK

Autor:

Goetz Lori, Guess Doug, Stremel-Campbell Kathleen

Vydavateľ:

Perkinsonova škola pre nevidiacich

Podtitul:

Konvenčné gestá pre rodiaci sa jazyk u žiakov s poškodeniami zmyslov

Zhrnutie:

V príručke sú diskutované komunikačné stratégie pre žiakov so senzorickými poškodeniami.

Rok:

1996

Štát:

Slovensko

Dátum publikovania:

00//0000

Strany:

32

Zdroj:

Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska Bratislava

Text:

Príručka podáva analýzu základov komunikácie spolu s praktickými návodmi pre aplikáciu týchto poznatkov pre žiakov s duálnymi senzorickými poškodeniami. V súčasnosti existuje vážna priepasť medzi úrovňou poznatkov šíriacich sa v akademickej a výskumnej obci a praktickými postupmi, ktoré sa aplikujú v triedach a klinikách. Výučbové programy, ktoré pripravujú učiteľov pre žiakov s vážnymi komunikačnými poškodeniami by v súlade so súčasnými poznatkami mali poskytovať kompletný základ v oblasti základných procesov komunikačného vývinu. Keďže komunikácia je veľmi zložitá zručnosť a uvažovaná populácia sa vyznačuje veľmi rozdielnymi kognitívnymi, senzorickými a motorickými zručnosťami, prístup k nej musí byť vysoko individualizovaný. Len dokonalé pochopenie základných komunikačných procesov umožní vychovávateľovi vhodným spôsobom prispôsobiť formu, funkcie a obsah pre jednotlivých žiakov.

Poznámka:

Interný materiál Únie nevidiacich a slabozrakých Slovenska Bratislava.

Kľúčové slová:

Komunikácia, formy expresívnej komunikácie, funkcie expresívnej komunikácie, obsah, rozvoj receptívnej komunikácie, dyadická interakcia, kontext, tréning, spôsoby, elektronická technológia, intervenčné techniky, senzorické poškodenie, program, inovácia. (t)