ReHis - Literatúra
rehis logo
Akcia: Rozšírené hľadanie Výsledok predchádzajúceho hľadania Všetky záznamy Tlačiť Pomocník

Mozog spočíva v tichej temnote

Druh adresy (o koho ide):

príručka

Jazyk:

SK

Autor:

Smith Frank

Vydavateľ:

Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska

Zhrnutie:

Cieľom materiálu je preskúmať filozofiu a praktické prístupy, ktoré budú prispievať k rozvoju uceleného programu pre nevidiace - "pojmovo zmätené" deti.

Rok:

1994

Dátum publikovania:

00//0000

Strany:

38

Zdroj:

Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska

Text:

Text sa zameriava na využitie nových prístupov v práci s nevidiacimi deťmi. Autor vychádza z teórie, že hlavným problémom takto postihnutých detí je ich neschopnosť konštruovať obraz reality, neschopnosť absorbovať a spracovať stimuly, ktoré prichádzajú do ich zmyslovej sústavy. Výsledkom je zmätenie pojmov, ktoré im zabraňuje vytvoriť zmysluplný komunikačný systém. Autor zároveň hľadá východiská z tohto stavu, ponúka riešenia, pričom čerpal z prác Van Dijka, McInnesa, Rogowej, Harrisona a iných.

Poznámka:

Materiál je určený pre vnútornú potrebu ÚNSS.

Kľúčové slová:

zrakovo postihnutí, nevidiaci, deti,zmätenie pojmov, komunikačný systém, izolácia, pojmová štruktúra, dedičná nevidomosť, rodičia, lekaá, ošetrovateľ, techniky prístupu k zmyslovo zmäteným, proces učenia, skúsenosť a význam, obraz vlastného tela, neschopnosť predvídať, integrácia zmyslov, aktívne stretnutia, skreslené informácie, diagnostikovanie, mozog, skúsenosť pomocníka, zostavenie programu, príťažlivé prostredie, jazyk tela, vnímanie zmeny, úloha interventa, efekt dôvery, responzívne prostredie